Yazı Detayı
15 Nisan 2019 - Pazartesi 08:46 Bu yazı 528 kez okundu
 
Ekrem İmam Oğlundan Cevap Geldi
Mir Kamil Kaşgarlı
mirkamiljan@gmail.com
 
 

İmamoğlu'nun verdiği cevap ise ''özrü kabahatinden büyük'' nitelikteydi. 


Bestenin Dünyaca ünlü Uygur Ozan Abdurrehim Heyit’e ait olmadığını, şade onun siyasi figürü yüzünden onunla özdeşleştiğini ileri sürdü.


İmamoğlu fotoğrafta gördüğünüz gibi verdiği cevabında Doğu Türkistan'da Çin hapsinde işkence çekmekte olan Uygur Ozan Abdurrehim Heyet'in bestesinin (müziğin) anonim olduğunu ileri sürüyor. Hatta adını bile ağzına almaktan kaçınarak, ''siyasi bir figür olduğu için son zamanlarda kendisi ile özdeşleşmiştir' sözleri ile de hayatı boyu siyasetten uzak durmuş ve sadece sanat ile uğraşmış değerli Ozanımız Abdurehim Heyit'e iftira atıyor dolaysıyla da Çin'deki suçsuz tutuklanmasını adeta meşrulaştırıyor. 


Acaba Doğu Türkistanlı Ozan Abdurrehim Heyit'in adını anmaktan bunca kaçınmasının sebebi Çin ile yapmakta olduğu özel ticaretinden mi kaynaklanıyor?  Bu ayrı bir konu. 


Asıl konumuza gelirsek, Ekrem İmamoğlu'nun verdiği cevabında ''Telif  hakları'' konusunda ne kadar bilgisiz olduğunu acıkça ortaya koyuyor.  


Öyleyse, Türkiye cumhuriyeti kanununda bir eserin anonim olması nasıl tarif ediliyor? 
Kendisine biz öğretmiş olalım.


''Telif Hakkı


Anonim ve/veya koruma dışı müzik eserleri: Anonim eserler bestecileri veya söz yazarları bilinmeyen eserlerdir. 

Koruma dışı eserler ise bestecisinin bilindiği fakat bestecinin ölümünün üzerinden 70 yıl geçtiği için Türkiye'de ve Uluslararası yasalara göre telif hakkını kaybetmiş eserlerdir.


izin ve lisans alınmadan / sözleşme yapılmadan bir eser kullanılamaz!


İzin ve lisans alınmadan eser kullanıldığı takdirde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na (FSEK) göre hukuki ve cezai yaptırımlar uygulanabilir. Bu durum başvuru ile alınabilecek izin ve lisans karşılığı ödenecek telif bedelinden çok daha fazlasını ödeme yükümlülüğü getirebilir. Cezai yaptırımı ise T.C. kanunlarına göre hapis cezasıdır.''


Şimdi gelelim Abdurrehim Heyit'in bestelediği 'Karşılaşınca'' eserine.  


1.Gerçi sözü geçen Şiir üzerinde ifade üslubu bakımından taklit edilerek, geçmişten beri bazı değişlikler yapıla gelmiş ise de, İmamoğlu'nun seçim şarkısında kullandığı müzik sadece ve sadece Abdurrehim Heyit'e aittir. dolayısıyla bunu aynı şekilde kullanmak onun iznine tabidir. 


2.  İmamoğlu kullandığı 'Karşılaşınca'' türküsünün müziğinin Abdurrehim Heyit tarafından bestelendiğini bütün dünya biliyor. Yani bestecisi bilinmeyen bir türkü asla değildir. 


3. Abdurrehim Heyit'ın daha bir kaç ay önce Çin hapisinde şehit edildiği ileri sürülmüş ve Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri  Bakanlığının geçen ayda ortaya koyduğu tepkisinden sonra Çin montaj olup olmadığı bilinmeyen bir kaç saniyelik kısa video ile Abdurrehim Heyit'in hayatta ve ''devlet güvenliğine tahdit oluşturma'' ile suçlanarak tutuklu soruşturma aşamasında olduğunu göstermiştir. Lakin şuana kadar akrabaları de dahil hiç kimse kendisi ile irtibata geçemiyor. 


Farz edelim ki, Abdurrehim Heyit şehit edildi, yine de  Türkiye Cumhuriyeti Telif hakkı kanunlarına göre, üzerinden 70 sene geçmediğinden dolayı bestesi anonim sayılmamaktadır. 


Bakalım İmamoğlu şimdi ne cevap verecek? yine başka hangi kılıfı uyduracak. 


''Abdurrehim Heyit Ozanımızın çekmekte olduğu zulümden çok üzülüyorum. Çin zindanından kurtulup Türkiye'ye gelmesine var gücümle çalışacağım ve helalleşeceğim inşallah'' diye bir açıklama yapmak Ekrem İmamoğlu için neden bu kadar zor? 


Yoksa ''aynı sosyalizm zihniyeti taşıdığı için seçim kampanyasına Çin'den Finansal destek sağlandı'' yönündeki söylentiler doğrumu? 


Bu yüzden mi Doğu Türkistan'ın  ve  Çin zindanında inim inim inleyen mazlum Ozanımız Abdurrehim Heyit'in adını telaffuz etmekten bu kadar kaçınıyor?


Cevabını merak ediyoruz....

 
Etiketler: Ekrem, İmam, Oğlundan, Cevap, Geldi,
Yorumlar
Haber Yazılımı