Polis Genel Müdürlüğü’ne bağlı Trafik Ekipleri tarafından ülke genelinde dün gerçekleştirilen denetimlerde 2 bin 310 araç sürücüsü kontrol edildi. Denetimler sonucunda, çeşitli trafik suçlarından 348 sürücü rapor edilerek haklarında yasal işlem başlatıldı, 54 araç trafikten men edildi, 1 sürücü ise tutuklandı.
Yetkililerden alınan bilgiye göre, rapor edilen trafik suçlarının dağılımı şöyle:
-
192 sürücü yasal hız sınırını aşarak araç kullandı
-
19 sürücü alkollü içki tesiri altında direksiyon başına geçti
-
6 sürücü sigortasız araç kullandı
-
4 sürücü seyir halindeyken cep telefonu kullandı
-
4 sürücü emniyet kemeri takmadan araç kullandı
-
2 sürücü muayenesiz araç kullandı
-
10 sürücü seyrüsefer ruhsatsız araç kullandı
-
16 sürücü trafik levha ve işaretlerine uymadı
-
1 sürücü koruyucu başlık takmadan motosiklet kullandı
-
27 sürücü aracın camlarına görüşü engelleyici cam filmi yaptırdı
-
5 sürücü susturucusuz egzozlu araç kullandı
-
62 sürücü ise diğer trafik suçlarından rapor edildi

Polis Genel Müdürlüğü, alkollü araç kullanımı ve aşırı hızın trafik kazalarının başlıca nedenleri arasında yer aldığına dikkat çekerek, sürücüleri trafik kurallarına uymaya davet etti. Denetimlerin ülke genelinde artarak devam edeceği vurgulandı.






