1. Haberler
  2. Dünya
  3. Güney Kore’ye ait 8 gemi daha Hürmüz Boğazı’ndan çıkış yaptı

Güney Kore’ye ait 8 gemi daha Hürmüz Boğazı’ndan çıkış yaptı

featured
Google'da Abone Ol service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala


Yonhap’ın haberine göre, Güney Kore Denizcilik Bakanlığı yetkilileri, Hürmüz Boğazı’ndaki Güney Kore bağlantılı gemilerin durumuna ilişkin açıklama yaptı.


Yetkililer, ABD-İsrail’in şubattaki saldırılarının ardından kapanan Hürmüz Boğazı’nda mahsur kalan 26 gemiden 13’ünün dün çıkış yapmasının ardından, 8’inin daha bugün güvenli şekilde boğazdan ayrıldığını bildirdi.


Son geçişlerle birlikte boğazda bekleyen Güney Kore bağlantılı gemi sayısı 5’e düştü.


Güney Kore dün Hürmüz Boğazı’nda mahsur kalan 26 gemiden 13’ünün çıkış yaptığı duyurmuştu.


İran, ABD-İsrail’in 28 Şubat’taki saldırılarıyla başlayan savaş sonrasında küresel enerji ticaretinin stratejik geçiş noktalarından Hürmüz Boğazı’nı kapatmıştı. İran ile ABD’nin 14 Haziran’da vardığı mutabakat kapsamında Tahran, Hürmüz Boğazı’nı yeniden açmıştı.

Kaynak : TRT HABER

Güney Kore’ye ait 8 gemi daha Hürmüz Boğazı’ndan çıkış yaptı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.
Bizi Takip Edin
Bize Katılın